Maailma digitalisoituu ja digitalisoituu myös markkinointi

M-torstai on Lahden Sibeliustalolla järjestettävä vuotuinen markkinointiaiheinen seminaari. Upea kinkeri, jonka ovat jo vuosia järjestäneet Lahden kovimmat markkinoinnin ja median osaajat: Mainostoimisto MBE, Etlari, Ilme ja Grano.

Ollaan Seasamina mukana omalla ständillä ja pääsinpä hieman paasaamaan myös liikepaikkamainonnan digitalisoitumisesta M-torstain blogiin. Näin:

MAAILMA DIGITALISOITUU JA NIIN DIGITALISOITUU MYÖS MARKKINOINTI. KOVAA VAUHTIA.

Verkossa digitaalisuus on ollut luonnollista arkea jo vuosia mutta vasta viime vuosina markkinointi- ja viestintäratkaisut myös myymälöissä, ravintoloissa ja julkisissa tiloissa ovat alkaneet muuttua perinteisistä julisteista ja valomainoksista eläviksi digitaalisiksi pinnoiksi.

Otetaan esimerkiksi vaikkapa Burger Kingin, Kotipizzan ja Picnicin digitaaliset hinnastonäytöt, Nesteen huoltamoiden diginäytöillä varustetut mittarikentät, K-citymarkettien palvelutiskien mainosnäytöt, Shell Helmisimpukoiden digitaaliset menuboardit, Cumuluksien kokousinfonäytöt, kauppakeskusten interaktiiviset opasteet, lukuisten yritysten sisäisen viestinnän infonäytöt, metrojen ja raitiovaunujen ulkomedianäytöt ja moni muu kohde. Osaatko kuvitella niihin staattisia julisteita ja nuhjuisia valokaappeja? Todennäköisesti et, koska digitaalisuus on niin luonnollinen osa modernia liikepaikkaviestintää jo monessa kohteessa ettei sitä edes ajattele. Itseasiassa edellä lueteltujen esimerkkien lisäksi me Seasamilla olemme digitalisoineet perinteisiä mainos- ja viestipintoja jo yli 1100 kohteessa eri puolilla Suomea ja vauhti vaan kiihtyy.

Asiakkaita meillä on enemmän kuin yhdelläkään muulla alan toimijalla.

Miksi? Koska hyvin suunniteltu ja toteutettu digitaalinen media- ja infonäyttöratkaisu tuo kiistattomia hyötyjä: Tutkitusti jopa 48% lisää huomioarvoa, lukuisia automaation avulla säästettyjä euroja, keskimäärin 32% lisämyyntieuroja sekä asiakaskäyttäytymisen tehokasta ohjaavuutta.

Viestin ajoittaminen juuri oikeaan kellonaikaan ja viikonpäivään on kohdentamista parhaimmillaan. Kun sisältö lisäksi animaation keinoin herättää moninkertaisesti tehokkaammin asiakkaan huomion, alkaa perusedellytykset tehokkaalle ja dynaamiselle markkinoinnin ja viestinnän ratkaisuille olla kohdallaan.

Seasam toimii valtakunnallisesti ja palvelee päivittäin asiakkaitaan lähes jokaisessa Suomen kunnassa mutta M-torstai omassa kotikaupungissamme on erityisen upea tilaisuus olla läsnä. M-torstai on mainio tilaisuus tavata markkinoinnin parissa työskenteleviä ihmisiä niin Lahdesta kuin kauempaakin.

Tule sinäkin tapaamaan. Seasam esittelee omalla osastollaan uusimpia sisällöntuotannon ja näyttöteknologian ratkaisuja, sekä esittelee uuden Seasam MEDIAWALL –palvelun, joka yhdistää uudella tavalla sosiaalisen median ja liikepaikkamainonnan.

Tsekkaa tästä kiteytys siitä mitä me Seasamilla teemme ja miksi meistä on hyötyä Sinunkin liiketoimintaan ja arkeen.

http://www.mtorstai.fi/

Nähdään Sibbetalolla!

Terveisin,

Manu Mesimäki
Toimari
Seasam Oy