Kivijalka meets SOME

Mitäs hiivattia me sinne näytöille laitetaan? Voisko joku kertoa!

Me alettiin taannoin Seasamilla pohtimaan diginäyttöjen sisällön automatisointia.

Arkeahan monessa firmassa on se, että ensin tehdään päivitys nettisivuille, sitten vähän erilainen päivitys eri työkaluilla Faceen, sitten asiakastiedote omilla kilkkeillä ja vieläpä alasta riippuen postaus firman Linkediniin tai vaikkapa Instagrammiin.
Siinä sivussa on puuhailtu ehkä vielä perinteinen lehti-ilmoituskin ja vihdoin joku muistaa, että mitäs hiivattia me sinne näytöille laitetaan.

Aika monta hommaa juu. Mutta eikös tämän digitalisaation pitänyt helpottaa ja tehostaa tekemistä?

Helpottaa kyllä ja tehostaa kyllä mutta ei itsestään.
Tarvitaan hyvä pohjatyö, suunnitelmallista tekemistä ja sopiva setti tekniikka käyttöön, mikä järkevöittää automaation keinoin arkea.

Vuoden päivät asiaa pyöriteltiin ja tartuttiin keväällä tuumasta toimeen. Nyt on nähnyt päivänvalon Seasam Mediawall, joka on itseasiassa perin fiksu palvelu.
Mä olen siitä ylpeä myös siksi, että se on mainio osoitus Seasamin inhouse tuotekehityksen kyvystä tuottaa moderneja, aidosti asiakkaiden arkea helpottavia palveluita.

Missä yritykset ovat aktiivisia?

B2B-markkinassa käytetyt mediat eroavat hieman toisistaan. Siinä missä B2B satsaa webbi-sivujen ja perinteisten esitteiden ohessa ladattaviin oppaisiin ja hakukonemainontaan *), on kuluttajamarkkinointi vieläkin vahvemmin painottunut verkkoon ja nimenomaan sosiaalisen median eri palveluihin.
Miksi siis tehdä myymälä- tai ravintolamarkkinointia erillisenä elementtin, sen sijaan että se nähdään ja suunnitellaan osaksi kokonaisuutta?

Joku sisältö on järkevintä syöttää Facessa, josta se saadaan valumaan suoraan näytöille sisältöautomaation avulla -> Seasam Mediawall.

Joku sisältö on järkevintä syöttää Instassa, josta se saadaan valumaan suoraan näytöille sisältöautomaation avulla -> Seasam Mediawall.

Joku sisältö on järkevintä syöttää ensin webbi-sivuille, josta se saadaan valumaan suoraan näytöille sisältöautomaation avulla -> Seasam Mediawall.

Ja toki on paljon sisältöä, joka edelleen on järkevintä ajaa suoraan näytöille mutta se kaikki on hyvin käyttötapauskohtaista. Mediawall, yhdessä fiksun suunnitelman kanssa, joka huomioi kellon ajan ja viikonpäivän sekä muiden ulkoisten tekijöiden vaikutukset asiakasprofiiliin ja sitä kautta kulloinkin vetäviin tuotteisiin, on aikas lailla hyvä setti.
Hihkaise ihmeessä niin katsotaan, josko se olisi ratkaisu teillekin. Tässä hihkaisulinkki.

Klikkaan auki alla oleva esimerkki siitä miltä Mediawall näyttää Seasamin Facesisällöllä. Mitäs jos tässä olisi teidän sisältöä?

kivijalka_meets_some_manu_mesimaki_mediawall

*) Lähde: Mainostoimisto MBE:n B2B-tutkimus http://www.bisnesnousuun.fi/b2b-kyselymme-tulokset/