Entä jos kuluttaja-asiakas onkin päättäjä

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun huonoa palvelua saanut kuluttaja-asiakas vetää seuraavana aamuna työpaikallaan hankinnat jäihin vaikka samaisen palveluntarjoajan B2B myyjä olisi hoitanut oman leiviskänsä kuinka hyvin tahansa.

Operaattorit, autokaupat ja ties kuinka moni B2C ja B2B busineksessa toimiva yritys syyllistyy tähän päivittäin, tietämättään.

Ei myöskään ole yksi eikä kaksi kertaa, kun tällaisesta huonosta kokemuksesta muutamakin iso ja pieni päättäjä juttelee kahvi- tai murkinapöydässä keskenään ja taas tulee negatiivista suosittelua roppa kaupalla.

Moro, meillä on kilpailutus käynnissä.

Mikäs firma se olikaan josta silloin taannoin mainitsit hoitaneen huonosti asiakaspalvelun.

Ok, kiitos tiedosta. Vedetäänkin se putiikki meidän kisasta samantien syrjään ettei tarvitse samaa kohdata uudestaan.

En malta olla mainitsematta sitä omaa parin viikon takaista kokemustani rautakaupasta, jossa olin pienen pientä mistä-löydän-ruuvihyllyn – opastusta vailla ja kun ohi kulkenut myyjä ilmoitti ettei ehdi palvella, koska on menossa vessaan.
Niin kovasti alkoi ottaa kaaliin, että suksin kuuseen siitä kaupasta saman tien ja tein ostokseni toisaalla.

Mutta tämä on kuulkaa aito ongelma ja iso ongelma. Yksikin de-motivoitunut kesäharjoittelija tai huonosti kohdeltu varastomies, autonkuljettaja, myyjä tai kassa tai muu vaikkapa tökerösti hoidettu takuuhuolto voi aiheuttaa brändille/työnantajalleen valtavia kauppojen menetyksiä ja mainehaittoja omalla tökeröllä käytöksellään.

Miten teillä nämä asiat hoidetaan?